• ΕΥΜΑΘΕΙΑ

Νέα Ελληνικά -ΕΠΑΛ

Το μάθημα των Νέων Ελληνικών στο ΕΠΑΛ

Από σχολικό έτος 2017 – 2018, οι μαθητές του ΕΠΑΛ εξετάζονται με διαφορετικό τρόπο στο μάθημα της Νέων Ελληνικών. Δίνονται δύο κείμενα, ένα δημοσιογραφικό ή δοκιμιακό (μη λογοτεχνικό κείμενο) και ένα λογοτεχνικό.


Το μη λογοτεχνικό και το λογοτεχνικό κείμενο δεν τα έχουν διδαχθεί κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Οι εξεταζόμενοι οφείλουν να συνδυάσουν τις θεωρητικές γνώσεις και τις γλωσσικές τους δεξιότητες προκειμένου να ανταποκριθούν σε ένα ευρύτερο πλαίσιο Παραγωγής Λόγου και Κατανόησης.

 

Πρόγραμμα σπουδών Α' και Β΄ ΕΠΑΛ


Βασικός στόχος μας είναι ήδη από την Α' και Β' ΕΠΑΛ του Λυκείου να προετοιμαζόμαστε σταδιακά και για τις πανελλήνιες.

Γι' αυτό και εργαζόμαστε, ώστε οι μαθητές μας αποκτήσουν οικειότητα τόσο με τις γλωσσικές ασκήσεις, όσο και με την παραγωγή λόγου σύμφωνα με το νέο σύστημα εξέτασης.

Πιο συγκεκριμένα:

Δραστηριότητες περίληψης και κατανόησης

  • Είναι αναγκαία η εξάσκηση σε λογοτεχνικά και μη λογοτεχνικά κείμενα, ώστε να είναι σε θέση οι μαθητές να αντιλαμβάνονται το νόημα και την πρόθεση του συγγραφέα.

  • Αναμφίβολα, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να γράφουμε τις περιλήψεις με τον ενδεδειγμένο τρόπο. Γι΄ αυτό και φροντίζουμε να τις γράφουμε ΜΑΖΙ με τους ΜΑΘΗΤΕΣ μας, ώστε όχι μόνο να αναδεικύνονται οι σωστές τεχνικές αλλά και να εντοπίζονται και να διορθώνονται τα λάθη.

Δραστηριότητες οργάνωσης κειμένου στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας

  • Στο φιλολογικό μας οικοδιδασκαλείο προσφέρεται μια ολοκληρωμένη θεωρία στο μάθημα της γλώσσας με τις αντίστοιχες εφαρμογές και υποδειγματικές απαντήσεις. Έτσι, με την αντίστοιχη εξάσκηση, οι μαθητές είναι σε θέση να εντοπίζουν τη δομή μιας παραγράφου, τους τρόπους ανάπτυξης αυτής, καθώς και τους τρόπους συνοχής.

Γλωσσικές δραστηριότητες στο μάθημα της νεοελληνικής γλώσσας

  • Εκτός από τα συνώνυμα, τα αντώνυμα και την ετυμολογία κλ.π., είναι αναγκαίο να αλλάζουν τη σύνταξη μιας περιόδου από ενεργητική σε παθητική και αντίστροφα, να κάνουν το ύφος πιο οικείο ή πιο επίσημο κλ.π.

Δραστηριότητες στο μάθημα της νεοελληνικής λογοτεχνίας

  • Στο φιλολογικό μας οικοδιδασκαλείο προσφέρεται μια ολοκληρωμένη θεωρία και στο μάθημα της λογοτεχνίας με τις αντίστοιχες εφαρμογές και υποδειγματικές απαντήσεις. Έτσι, με την αντίστοιχη εξάσκηση, οι μαθητές είναι σε θέση να εντοπίζουν την οργάνωση της αφηγηματικής πλοκής, τις αφηγηματικές τεχνικές, τα σχήματα λόγου.

Παραγωγή λόγου

  • Μακάρι να μαθαίναμε να γράφουμε, γράφοντας. Βασικός μας στόχος είναι η εξάσκηση σε τακτική βάση. Γι' αυτό άλλωστε κι επιμένουμε στην γραφή εκθέσεων ΜΑΖΙ με τους ΜΑΘΗΤΕΣ μας, ώστε ναι μεν να εντοπίζουμε το λάθος, αλλά από την άλλη δε να ανακαλύπτουμε και εναλλακτικούς τρόπους γραφής. Τα αποτελέσματα έρχονται μέσα από την πρακτική.